Fortsätt till huvudinnehåll

Chokladmuffins med Strössel..

Igår förmiddag passade jag & S på att baka hennes favoriter.
Chokladmuffins med strössel.
Jätte goda är dom, blir lite så där halvsega & lagom kladdiga.
Ska ju egentligen bli 15 st enligt vad jag skrivit, men jag verkar inte kunna baka något litet så vi fick bara 8 st.
 
Inga konstigheter med detta receptet, det tror jag ni alla har hemma.
Men skriver det ifall det är någon som vill ha det.
 
Du behöver;
100 g Smör/margarin
2 st Ägg


2 1/2 dl Strösocker
1 1/2 tsk Vaniljsocker
1 krm Salt
4 msk Kakao
2 dl Vetemjöl
1/2 tsk Bakpulver
Något roligt strössel.
 
Sätt på ugnen på 200 grader.
Smällt smöret/margarinet.
Vispa socker & ägg pösigt.
Ta i resten av ingredienserna (inte smöret), vispa runt det lite.
Tillsätt sedan smöret & vispa ytterligare lite.
Fördela smeten i formarna & strö över lite strössel.
In i mitten av ugnen i ca 10 min eller tills dom börjar bli lite fastare, känn med en sticka. Dom får inte bli för torra.
 
Inga svårigheter, lätt som en plätt=)).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jätte god pastasallad med kassler & äpplen..

Jätte god är den & väldigt enkel. Gör sig dock inte så väldigt snygg på bild..=) Detta receptet är till 4-6 personer Du behöver; 500g Kassler 6 dl Kokt spiral makaroner

Påsk shopping

Kan inte låta bli att tycka att det är lite mysigt med påsk saker.  Är ju inte länge man har framme dom, men den korta tiden gör det en glad.   Idag var jag o köpte lite vintage ägg till barnen och några nya dukar.    Ha det så gott 🐣🐥

Rosenbåge

Nu har vi en rosenbåge i trädgården med lite murgröna som klättrar. Och även en häck ut med muren. Skönt att en del av trädgården börjar bli färdig. Nu fattas det bara en grind osv osv. Men vi har kommit en bra bit på vägen. Hoppas ni får en fortsatt fin måndag.